Tunnen tänään suurta helpotusta siitä, että olen toistamiseen sitoutumaton. Tänään laitan eroilmoitukseni Kokoomukselle. Seuraavat ajatukset haluan sanoa julki.

Kokoomuksessa on paljon hyviä tyyppejä ja vaikka Käiväräisen Vesan kanssa puhuttiin vain Numpasta ja Sannasta, niin siellä on muun muassa Passin Anne, joka on tsempannut minua elämässä eteen päin. Annea tahdon siitä kiittää. Hellsbergin Ralfi on tyyppi joka ei ole koskaan lyönyt lyttyyn ajatuksiani. Hänen kanssaan on ollut hyvä työskennellä lautakunnassa. Hjeltin Mika on tyyppi, jota ei passaa unohtaa.

Keskustelumme yhteydessä Vesan kanssa puhuttiin klikistä, joka pitää sisällään henkilöt kaupunginhallituksen ryhmästä ja "mentorit" Johansson ja Manner. Kerroin myös sen, miten Viitanen ilmoitti aikanaan, että ei luota yksittäisen valtuutetun tekemään yhteistyöhön. Silloin ei ole mahdollisuutta tehdä hyvää yhteistyötä, jos ei ole ajatuksia muuten, kuin ne mitä itse pitää mentorien kanssa oikeana unohtaen koko muun ryhmän ajatukset. Näissä asioissa ei ole mitään salattavaa, kun tuo lause sisältää arvostelun toimintavastani. Niistä lausunnoista jotka koskevat myös minua, voin kirjoittaa avoimesti.

Nyt voin avoimesti ihmetellä sitä, miksi Kokoomuksessa annetaan tai on annettu niin paljon valtaa Mannerille ja Johanssonille. Tämä asia on ihmetyttänyt koko kokoomuslaista piiriä tällä alueella, asiasta ei ole vain haluttu tai uskallettu puhua. Nyt voin tämän ihmetyksen heittää vapaasti keskusteltavaksi.

Jos Kokoomus voittaa vaalit niin toivon, että kaupunginhallitusta vetämään valitaan Sanna Lundström ja Nummentalon Juhani on istumassa kh:ssa. Juhanilla on hyvät suhteet maakuntaan ja niitä suhteita tarvitaan tulevaisuudessa enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Sanna, puhutaan hänestä mitä tahansa, on henkilö joka kyseenalaistaa, etsii tietoa ja on tarpeen tullen tiukka mutta neuvottelukykyinen. Juuri sellainen kun lakinaisen kuuluu ja pystyy nuoruudestaan huolimatta ottamaan vastuun kh:n vetämisestä. Toivon heille runsaasti ääniä, sillä Kokoomuksessa on tehty virallinen päätös, että paikat jaetaan äänimäärän perusteella.

Nyt ,kun siirryn Kristillisten riveihin sitoutumattomana, niin oman vaalityöni teen Vallitun Pertin eduksi. Se kuuluu tähän tinkiin, jonka olen valinnut loppukaudeksi itselleni. Eikä sen työn tekeminen ole minulle vaikeaa.

Lopuksi vielä Vihreiden valtuutetuille. Minun oli helpompi asettaa itseni Kristilliseen ryhmään, mutta olen edelleen siinä ryhmässä tekemässä teidänkin kanssa yhteistyötä. Päätökseeni vaikutti myös suora yhteydenotto Kristillisten johdosta ja tiesin sitä kautta heidän haluavan aidosti minut siihen ryhmää.

Tehdään loppukausi hyvää yhteistyötä ja kesäloman jälkeen minä aloitan puhtaalta pöydältä. Vielä on ainakin yksi valtuuston kokous ennen lomaa.

Toin tämän kirjoituksen tänne blogiin, kun minulla on sellainen tuntuma, että se halutaan sensuroida pois facesivustolta RitvaSinervo os. Salakari. Näin siitä tarvittaessa jää jälki tänne blogille.